Lelaki Misteri Dan Cerita Disebalik Tragedi Kereta Terbang Di Mersing

on Saturday, December 15, 2012
Lihat video dibawah :

Lokasi kemalangan ini katanya di Felda Nitar, Mersing, Johor.

Yang pelik tu, macam manalah kereta Vios tu boleh ‘terbang’ sampai macam tu sekali?

Mungkin kakak baju kurung warna hijau tu boleh cerita hehehehe

Atau mungkinkah anda ada maklumat yang nak dikongsikan mengenai kemalangan ini?

Apalagi, jomlah kongsi!

Ok..Disini akak kongsikan cerita pasal jalan maut ni...
bukan citer pasal keter ni...ni citer pasal jalan tempat kejadian ni..


Akak mmg tinggal di Mersing,suami akak seorang guru...
Masa tu..suami akak baru ditukarkan ke SK Felda Nitar 1,Mersing..
Baru je..lebih kurang setahun yang lepas...

suami akak kesekolah selalunya naik motor jer..sbb??
Katanya bila naik keter..time tghari waktu balik skolah..mmg dia selalu ngantuk..
jadi bila naik motor...kurang sket ngantuknya..
maklum je..bila tghari buta...jalannya mmg sunyi sepi..kiri kanan dipenuhi dgn hutan kelapa sawit...
Kenderaan pun jarang2 sekali yang lalu lalang

Jalan ni..selalu sangat berlakunya eksiden yang menyebabkan kemalangan maut...
Jadi nak tanya siapa?..sbb yang terlibat selalunya maut ditempat kejadian..

Ok..pendekan citer..
Baru beberapa minggu suami akak berulang alik dari rumah ke Felda Nitar...
tak de la lama mana sangat pun
selalunya dalam 40 min sampailah...

Pada hari kejadian tu..
suami akak berada dalam opis..
macam biasa pasu bunga kecil mmg sentiasa berada diatas meja..,
masa tu dah tiba waktu balik makan,suami akak menoleh sekejap kebelakang...mencari sesuatu di laci meja..

Bila dia menoleh kembali ke meja asal..baru dia perasan...pasu atas meja dia tiba2 tak de...
jangan kan dia,akak pun rasa pelik..
sbb 2,3 kali pasu kecil tu berubah tempat
lagi la pelik..

sedangkan semua staff dah balik
tiba2 dia terpandang pasu tu terletak atas almari buku..pelik..
besoknya pasu tu berubah lagi kedudukannya

Pearsaan dia pun dah lain macam jer..
seram sejuk..

1.30 petang:

Hujan gerimis...hari panas..
Jalanraya lengang..sunyi sepi..
sebuah kenderaan pun tak de..
Hati terasa tak sedap...namun..diredahnya juga perjalanan pulang dgn menaiki motorsikal.


Jalan Nitar-Mersing
Sampai ditempat keter vios tu terbang...tetiba...ada sebuah motosikal scrambler mengekori rapat dibelakangnya..

Siapa??Rapat sungguh ..

sayangnya lelaki yang menunggangnya memakai helmet bertutup,bersarung tangan dan berjaket..Wajahnya langsung tak nampak..
Lelaki itu mengekori rapat..makin rapat dan rapat..
namun memotong motorsikal yang dinaiki suami akak tidak sekali-kali
Yang lebih pelik..
enjin motorsikal dari lelaki misteri itu langsung tidak kedengaran..

Seketika..Suami akak..menoleh ..namun...sunyi sepi..
Kelibat seorang manusia pun tak de..hanya pokok sawit dikiri kanan jalan...


Besoknnya kejadian yang sama berulang,juga ditempat yang sama...

hari ke 3:

ditempat sama...suami akak melihat kelibat seorang lelaki bertenggek di batu tanda tepi jalan..merenung tajam memandangnya...lama dia merenung tanpa berkelip

Motorsikal diberhentikan..suami akak menoleh kebelakang,namun..kelibat seorang manusia pun tak kelihatan...hanya hutan dikiri kanan jalan...
sunyi..dan suram suasana jalan ketika itu

Jadi siapa??
Kenapa lelaki itu mengekori dgn rapat sekali...macam nak ajak berlumba lagaknya...
namun sekelip mata saja lelaki itu tiba-tiba ghaib??

Disitu juga tempatnya kawan akak meninggal krn kereta yang dipandunya terbabas...adakah penyebabnya lelaki misteri itu juga?
atau ianya suatu kebetulan??

Wallahuallam...

27 comments:

  1. Nie je penghujung cite...
    Mcm bosan je...

    Reply
  2. lar..egtkn dpt taw la ending nye..

    Reply
  3. sinopsis power giler......tapi citer hancor

    Reply
  4. cerita cam merepek...x faham...

    Reply
    Replies
    1. Betul tu.. macam haram..

    2. Tula...akibatnye...pilot pandu kereta

  5. abis kete sape yg terbang tuu..kete kawan akak tu ker..aduss..tgk the lord of the ring x se complicated mcm ni

    Reply
  6. tak.. kitaorang bukan nak tau pasal punca eksiden..tp pasal keta sampai boleh terbang setinggi tue.. aduuu..

    Reply
    Replies
    1. Sebab yang memandu tu pilot....tu yg boleh terbang

  7. xpe..yg pntg x menipu..itu lebih baik pada pendapat saya..

    Reply
  8. dh mcm cter p.ramlee plak. huhu.... moto tgantung.

    Reply
  9. Vios tu bwk laju hingga terbabas naik ke kawasan tinggi...belah kiri gambar..dan terpusing dan sangkut kat tebing tu..pompuan tu cikgu

    Reply
  10. lain ditanya, laen yg dijawab..haiya~

    Reply
  11. Kan Toyota tgh test kenderaan pesawat...model baru...

    Reply
  12. yg menghidupkan Allah yg mematikan Allah.Allah maha kuasa makhluk langsung xde kuasa..

    Reply
  13. wuyoo.. dia letak turbo kat keta die ke tu??.. ajaib sunguhh.. XD~

    Reply
  14. Yg dlm gamba tu keta tersangkut kat tebing, bkn motor suami akak.. adoii..

    Reply
  15. kereta 2 trbg mungkin sbb dye tarik handbrek n tekan brek kaki skali gus kott msa tgh pndu keta laju ... 2 sbb laa keta 2 bley trbg ... da 1 artikel yg jd mcm ni ugak .. keta MYVI terbang atas van dan trsangkut atas van itu gara2 dye tarik handbrek n tekan brek kaki skali gus msa bwa laju ... tp WALLAHUALAM laaa

    Reply
  16. endg pape je..mcm ne kete leh trbg mcm tu tgi..

    Reply
  17. apa la korang ni mamat yg bawak moto scrambler dan. yang bertengek tepi jalan tu la yg akat naik atas tu.... ha...ha....

    Reply
  18. Tahyul ni. Hantu xleh nk sakitkan @ susahkan manusia tanpa kebenaran-Nya. Yakinlah :)

    Reply
  19. Yg akak tu cerita beria-ia psl suami dia tu takde maknanya lah dgn keta vios terbang tu kan? Sapa akak tu yg sebenarnya? Mungkin jugak dia yg naik moto scrambler tu!!!!

    Reply
  20. Sengal punya cerita. Apa jadi kat suami akak ni? Dpt anak ke tak dorang?

    Reply

Recent Posts