[4 Foto] Rumah Ini Berada Di Tengah Lebuhraya

on Sunday, December 16, 2012
Lihat video dibawah :
Mungkin anda tertanya-tanya, mengapakah sebuah rumah besar ini boleh berada di kawasan tengah lebuhraya. Secara uniknya yang kita lihat, ada rumah yang dibina di atas pokok dan sebagainya. Namun apa yang kita lihat ini, ia berada di lebuhraya. Pada mulanya, admin berpendapat, rumah ini berpuaka sehingga ia tidak boleh diruntuhkan, namun ia berlaku sebaliknya.


Sebuah bangunan lima tingkat yang terasing ini tetap teguh berdiri di tengah-tengah lebuh raya yang baru di buka. Lebuh raya tersebut terletak di Wenling, Wilayah Zheijang, China.

Sebuah keluarga dari kampung Xiazhangyang berkeras untuk tetap tinggal di bangunan tersebut kerana mereka tidak berpuas hati dengan kadar pampasan yang ditawarkan oleh pihak kerajaan.




Seperti yang dilaporkan oleh China Daily yang dikutip oleh AsiaOne, Jumaat (23/11/2012), bangunan yang berada tepat di atas lebuh raya tidak diruntuhkan kerana keluarga berkenaan tidak mahu menerima pampasan dari pihak kerajaan.

Sedangkan, jiran-jiran mereka yang lainnya yang tinggal bersama di dalam bangunan tersebut telah pun berpindah keluar ke tempat yang telah ditetapkan oleh kerajaan iaitu di Stesen Wenling.

Sumber :

9 comments:

  1. Anonymous

    ini nama nya rakyat di dahulu kan,..

    Reply
  2. ni sumpah bangang

    Reply
  3. mungkin ade peristiwa yg terjadi kat umah 2.. yg membuatkan tuan rumah 2 x nak pindah.. :)

    Reply
  4. kes nenek nie dah kluar dulu....xsangka jalan tu dah siap pun..

    Reply
  5. Mcm mana la kalau ada driver yg pecut kat highway tue dan tak sedo ada bangunan kat depan...

    Reply
    Replies
    1. tak sedo pon bolehhh. ahaha

  6. ade AES kt area tu,,driver xkan laju takot kne saman,,hahahaa

    Reply
  7. tak payah letak AES. taruk rumah satu biji. gerenti keta tak laju lagi..haha

    Reply

Recent Posts